مجله وبیترن

کپی رایتر کیست؟

کپی رایتر کیست؟ در یک زبان ساده به کسی که در زمینه کپی رایتینگ تخصص داشته باشد کپی رایتر گفته می‌شود، یعنی فردی که در زمینه تبلیغ نویسی فعالیت دارد و تصمیمش بر این است که به یک تبلیغ نویس حرفه‌ای و ماهر تبدیل شود. این شخص باید مهارت‌های لازم نویسندگی را داشته باشد و بتواند سه بخش متفاوت در نویسندگی یعنی اختصاصی نویسی، ساده‌ نویسی و عنوان نویسی را به‌ خوبی انجام دهد. در بحث آموزش جامع طراحی سایت شما با مفهوم کپی رایتینگ و کپی رایتر آشنا می‌شوید. در این مقاله کپی رایتر و وظایف آن طی آموزش برنامه‌نویسی وب را بررسی می‌کنیم.

کپی رایتر کیست؟

آشنایی با کپی رایتر | کپی رایتر کیست؟

کپی رایتر کیست؟ گفتیم که کپی رایتر به شخصی گفته می‌شود که تخصصش در حوزه کپی رایتینگ می‌باشد، یعنی شخصی که به حوزه تجربه نویسی و تبلیغ نویسی وارد شده‌ است و می‌خواهد به‌ عنوان یک تبلیغ نویس ماهر و حرفه‌ای فعالیت کند. این فرد باید استعداد و مهارت نویسندگی را داشته باشد و در کنار آن بتواند از مهارت‌های سه بخش متفاوت اختصاصی نویسی، ساده‌ نویسی و عنوان نویسی در جای خود و به‌ درستی استفاده کند. به بیان دیگر کپی رایتر با استفاده کردن از چنین مهارت‌های نویسندگی و همچنین ترکیب کردن هنر نویسندگی با علم فروش و بازاریابی متن‌های تبلیغاتی را می‌ نویسد. این متن ها قرار است که فروش بیشتر و بهتری را برای صاحبان کسب‌وکار به وجود بیاورد.

البته انواع نوشته‌های تبلیغاتی همواره در بخش‌های مختلفی مانند مجلات، بیلبوردهای سطح شهر، بروشورهای تبلیغاتی، روزنامه‌ها و غیره منتشر می‌شوند.

همچنین بخوانید | آموزش جامع بک اند

مهارت‌ های کپی رایتر

یک کپی رایتر ماهر و حرفه‌ای در سه حوزه متفاوت دارای فعالیت است. فعالیت‌هایی که در هر کدام از این حوزه‌ها انجام می‌شود کاملاً به یکدیگر مرتبط هستند و تاثیر مستقیمی بر روی یکدیگر دارند. این سه حوزه فعالیتی عبارتند از:

  1. قدرت نویسندگی بسیار خوب و بالا

برای شناخت یک کپی رایتر ماهر و حرفه‌ای می توانید از روی نوشته‌های وی قضاوت کنید. یک کپی رایتر ماهر و حرفه‌ای معمولاً قدرت و توانایی بالای جهت نوشتن دارد، به طوری که با خواندن متن‌های تبلیغاتی او یک الگو و تصویر درست و واضح در ذهن تان شکل می‌ گیرد. به شعارهای تبلیغاتی که توسط برندهای مختلف ارائه می‌شوند دقت کنید، شعارهایی که ممکن است حتی پس از گذشت سال‌ها همچنان در ذهن مخاطب بمانند. در واقع جز شعارهای خوب محسوب می‌شوند که کپی رایتر خوب و ماهر آنها را نوشته است. البته بسیاری از این شعارها گاهی اوقات به صورت ترکیبی از صوت، متن و تصاویر هستند که قطعاً بسیاری از آنها را در تبلیغات مختلف دیده‌اید.

همچنین بخوانید | آموزش جامع فرانت اند

 کپی رایتر

  1. شناخت مخاطب یا پرسونا

اینکه مخاطب شما چه افرادی هستند، دارای چه احساساتی می‌باشند و چه رفتاری از خود نشان می‌دهد و یا چه نیازهایی دارند، بسیار اهمیت دارد و یک کپی رایتر ماهر باید تبحر زیادی نسبت به این موضوع داشته باشد. حتی گاهی اوقات زن یا مرد بودن کاربر و مخاطب از دید و نظر یک کپی رایتر اهمیت بالایی دارد، چون خانم‌ها در برخورد با مسائل، احساسات بیشتری را به خرج می‌دهند و در بیشتر متن‌های تبلیغاتی که بانوان هدف هستند سعی بر آن است که از رنگ‌های خاص و فعل‌های احساسی‌تر استفاده شود.

  1. کسب کردن اطلاعات لازم و کافی در حوزه‌ های مربوطه

برای نوشتن یک شعار تبلیغاتی شما باید اطلاعات لازم و کافی در خصوص همان برند و یا محصول مورد نظر را در اختیار داشته باشید، ویژگی‌های آنها آشنا شده و بتوانید به طرز درستی شعار تبلیغاتی خود را نوشته و به مخاطب معرفی کنید. اگر هدف شما نیز تبدیل شدن به یک کپی رایتر حرفه‌ای می‌باشد، بهتر است به ویژگی‌ها و مشخصات خدمات یا محصولات توجه داشته باشید که قرار است برای آن شعار تبلیغاتی بنویسید. حتی برای آنکه نتیجه مطلوب و دلخواه را به دست بیاورید می‌توانید چندین هفته از خدمات یا محصولات مورد نظر استفاده کنید. به این ترتیب با کلیه ویژگی‌های منفی یا مثبت آن آشنا می‌شوید، سپس با توجه به همین نقاط ضعف و قدرت و همچنین بررسی کردن رقبای همان محصول می توانید یک شعار تبلیغاتی به یاد ماندنی و تاثیرگذار را بنویسید که مخاطب تا مدت‌ها آن را فراموش نکند.

همچنین بخوانید | دوره اینترنت ثروت ساز

نتیجه‌ گیری

در این مقاله کپی رایتر را معرفی کردیم. گفتیم که فردی که در حوزه کپی رایتینگ تخصص و مهارت داشته باشد را کپی رایتر می‌گویند. اطلاعات بیشتر در خصوص کپی رایتر و وظایف و توانایی‌های آن را در سایت webitern به دست بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *