مجله وبیترن

لندینگ پیج چیست؟

لندینگ پیج چیست؟ آیا با نکات مهم جهت طراحی لندینگ پیج آشنا هستید؟ هنگام آموزش طراحی سایت با اصطلاحی به نام لندینگ پیج مواجه خواهید شد. لندینگ پیج یا صفحه فرود را می‌ توان به عنوان دروازه ورود یا ویترین ورود به یک سایت دانست که در این صفحه اطلاعات خاص در خصوص محتوای سایت درج شده است و در اولین سرچ، ما با چنین صفحه‌ ای برخورد خواهیم کرد. در این مقاله موضوع لندینگ پیج را در آموزش طراحی جامع سایت بررسی می‌ کنیم.

آشنایی با لندینگ پیج

گفتیم که هنگام آموزش طراحی سایت یا آموزش برنامه نویسی وب شما حتماً با اصطلاحی به نام لندینگ پیج مواجه خواهید شد و احتمالاً این سوال نیز برای شما به وجود بیاید که لندینگ پیج چیست؟ لندینگ پیج را می‌ توان در واقع به عنوان دروازه ورود یا همان ویترین یک سایت دانست، مثلاً هنگامی که برای مطلب خاصی در گوگل سرچ می‌ کنیم اولین صفحه‌ ای که برای ما باز می‌ شود و ما با معرفی محصول مورد نظر آن سایت مواجه می‌ شویم، به عنوان صفحه فرود یا لندینگ پیج شناخته می‌ شود. اهمیت این صفحه از آن جهت است که می تواند به وب سایت مورد نظر کمک کند تا یک محصول بسیار معمولی بیش تر از آن چیزی که هست به نظر برسد و با فروش خوبی نیز همراه باشد. مثلاً گاهی شما تصمیم دارید برای کاربران غیر فعال خودتان ایمیلی ارسال کنید و در آن یک کد تخفیف به آن ها اختصاص دهید که نخستین خرید خودشان را انجام دهند در این حالت برای چنین افرادی یک صفحه ویژه درست خواهید کرد که مختص آنان می‌ باشد و از پیشنهادات خاص خودشان برای آن ها مطالب خواهید نوشت. این صفحه همان لندینگ پیج است.

پیشنهاد و طراحی لندینگ پیج

در آموزش طراحی سایت و پس از آن که اهداف سایت را مشخص کردید، حال باید یک برنامه‌ ریزی و طرح کلی نیز برای لندینگ پیج در نظر بگیرید و مشخص کنید که قرار است برای چه موضوعی تمرکز داشته باشید، سپس یک فهرست کامل از پیشنهادات خودتان را تهیه کرده و درباره مطالبی بیندیشید که قرار است در این صفحه درج شوند.

اگر با جاوا اسکریپت آشنایی داشته باشید، می‌ توانید پس از آموزش جاوا اسکریپت از این شیوه نیز جهت طراحی لندینگ پیج استفاده کنید. از طرفی شناخت مخاطبان قطعاً به شما کمک خواهد کرد که در طراحی لندینگ پیج بسیار هدفمند اقدام کنید. پس از آن که توانستید نیازهای مشتریان خود را بشناسید و پیشنهادات خاصی را در فهرست کار خود قرار دهید، حال می‌ توانید طراحی صفحه فرود را شروع کنید. در این حالت یکی از بهترین پیشنهادات را از لیست خودتان انتخاب کرده و سعی کنید این پیشنهاد را برای مشتری خاص خودتان ارسال کنید. این پیشنهاد می‌ تواند موارد متفاوتی از جمله ارائه سرویس‌ های رایگان، تخفیف‌ های ویژه برای نخستین خرید و غیره باشد که معمولاً در نخستین مرحله طراحی لندینگ پیج کد تخفیف پیشنهاد می‌ شود.

تمرکز بر روی اثرگذاری لندینگ پیج

یک طراحی خوب صفحه فرود می‌ تواند بر روی نحوه تبلیغ محصول، احساسات کاربران و ارائه خدمات تاثیرگذار باشد. حتی می‌ تواند تصمیم کاربران را نیز در هنگام بازدید از سایت شما عوض کند. طراحی این سایت حتماً باید با برند شرکت مورد نظرتان سازگاری داشته و بتواند مخاطب را جذب کند. در آموزش طراحی سایت شما با چندین بخش متفاوت جهت طراحی صفحه فرود مواجه می‌ شوید که متن پیشنهادی، سرتیترها، فراخوانی و غیره از جمله آنها هستند و در آخر نیز هدفمندی اثبات اجتماعی عملکرد ارائه می‌شود که این اثبات، کاربر را به خرید از سایت شما ترغیب می‌ کند و در واقع اعتبار و اعتماد برند محسوب می‌ شود.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله لندینگ پیج و نکاتی در خصوص طراحی آن را بیان کردیم. طی آموزش جامع طراحی سایت مبحثی در خصوص لندینگ پیج به شما ارائه می‌ شود که اهمیت بسزایی در خصوص دیده شدن پیج و سایت مورد نظر دارد و شما با طراحی این صفحه می‌ توانید به برجسته‌ تر شدن و بهتر دیده شدن پیج خود کمک کنید. در سایت https://amirrasooli.ir/  بیش تر با طراحی لندینگ پیج، آموزش برنامه نویسی پایتون، آموزش طراحی سایت و غیره آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *